تجهیزات کراس فیت, دسته‌بندی نشده

تفاوت کراسفیت با بدنسازی

تفاوت کراسفیت با بدنسازی :

در این مقاله میخواهیم تفاوت کراسفیت با بدنسازی رو براتون شرح دهیم .

در سال‌های اخیر، شوق ورزش همه اقشار جامعه و افراد در هر سنی را فرا گرفته است. در حالی که برخی از افراد برای حفظ سطح تناسب اندام خود ورزش می کنند، برخی دیگر برای به دست آوردن عضله از آن استفاده می کنند. تمرینات با وزنه در زمان های اخیر دوباره به یک روند تبدیل شده است و علاقه مندان گزینه های ورزشی مختلفی دارند که به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک می کند.

یکی از بحث‌هایی که در حال حاضر به باشگاه‌ها دامن می‌زند، مربوط به اثر بخشی تمرینات با وزنه و کراس فیت از نظر افزایش عضله است. هدف این مقاله روشن کردن این دو رشته، به‌ ویژه ظرفیت‌های مربوط به آنها برای تأمین توده عضلانی است.

کراسفیت، رشته ای با تعداد زیادی دنبال کننده می باشد .

کراس فیت در جامعه امروزی به یک رشته محبوب تبدیل شده است. دموکراتیک شدن آن به همه مرزها رسیده است. قبل از ورود به اصل موضوع، یعنی پذیرش کراس فیت برای یک عضله سازی خوب، لازم است کمی بیشتر در مورد این رشته تناسب اندام بدانید.

تفاوت کراسفیت با بدنسازی

کراس فیت چیست؟

ویژگی کراس فیت در این واقعیت نهفته است که از زمانی که حدود 15 سال پیش توسط گرگ گلسمن آمریکایی ایجاد شد، این رشته بسیار جوان است. او از CrossFit برای آماده سازی فیزیکی سازمان های اجرای قانون کالیفرنیا استفاده کرد. رونق کراس فیت در سراسر جهان اخیرا آغاز شده است.

اول از همه، لازم به ذکر است که CrossFit عمدتاً بر روی تنوع تمرکز دارد زیرا تمرینات روزانه متفاوت است. برای این منظور، تمرینات کراس فیت تقویت کامل مهارت های فیزیکی مختلف مانند قدرت، سرعت، کارایی، استقامت، انعطاف پذیری و هماهنگی را تضمین می کند.

سپس، به دلیل دشواری تمرینات برای انجام، مهم است که از قبل آمادگی جسمانی را اتخاذ کنید. این تمرینات اجازه جداسازی گروه های عضلانی را نمی دهد زیرا کل بدن درگیر است. در این قسمت به قدرت کامل نیاز است و تمرینات با سرعت بالاتری انجام می شود.

ترکیبی از تکنیک و احتیاط

البته لازم به ذکر است که اقدامات با دقت و مراقبت فنی بسیار انجام می شود. فشار زمانی تمرین را نیز باید در نظر گرفت. به عبارت دیگر باید به موقع و به طور مکرر انجام شوند. هدف این است که اقدامات را تا آنجا که ممکن است تکرار کنید.

مربیان کراس فیت استدلال می کنند که این رشته برای همه مناسب نیست. افراد مسن به دلیل پویایی و شدت این نوع ورزش واجد شرایط نیستند. مبتدیان به دلیل پیچیدگی تمرینات باید مراقب باشند. برخلاف اکثر فعالیت های تناسب اندام، کراس فیت به شما امکان می دهد یک جامعه کوچک با یک هدف مشترک تشکیل دهید. دوستی هایی بر اساس اعتماد و احترام ایجاد می کند.

چگونه با کراس فیت عضله سازی کنیم؟

برای عضله سازی با کمک ورزش کراس فیت، در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

مهم نیست که چه نوع برنامه تمرینی را دنبال می کنید، تغذیه اولویت شماست زیرا در تلاش برای به دست آوردن عضله هستید. اینجاست که بسیاری از کراس فیت کاران اشتباه می کنند. مهم نیست که برنامه تمرینی شما چقدر خوب باشد، اگر بیش از کالری مصرفی روزانه خود کالری مصرف نکنید، رشد نخواهید کرد.

رژیم به  ویژه موثر است، اما مهم است که آن را با مصرف کافی کربوهیدرات های خوب تکمیل کنید. علاوه بر مکمل ها، مواد یا مواد غذایی طبیعی وجود دارد که می تواند به شما در افزایش تولید تستوسترون کمک کند. به عنوان مثال می توان به تخم مرغ، آووکادو، سیر یا بروکلی اشاره کرد.

یک برنامه قوی برای نتایج بیشتر داشته باشید.

سپس باید روی تمرینات تمرکز کنید. شما باید با کاهش کاردیو فقط ۱۵ دقیقه در روز شروع کنید. فراتر از این زمان، می تواند برای اهداف رشد عضلانی شما مضر باشد. همچنین باید تمرین خود را در درجه اول بر روی یک برنامه خاص متمرکز کنید تا بارهای سنگین خود را در طول زمان یا اضافه بار پیشرونده افزایش دهید. شما باید لیفت چند مفصلی مرکب را انجام دهید، در حالی که تمرینات ایزوله را برای کمک به تکمیل گروه عضلانی درگیر اضافه کنید.

در مورد تمرینات، افرادی که در کراس فیت ماهر هستند، متعهد می شوند که با انجام یکسری تمرینات و کار کردن تمام قسمت های بدن، تمرینات را به صورت متوالی با کتل بل، برپی، ددلیفت، طناب صعود، اسکات جلو و غیره انجام دهند.  تمرینات قدرتی با وزنه یکسان نیست. اگرچه نتایج ممکن است گاهی یکسان باشد، اما این روش کار است که متفاوت است و این به هر فرد بستگی دارد که حالت مناسب خود را پیدا کند.

علاوه بر تغذیه و تمرین، عضله سازی از طریق کراس فیت بدون سبک زندگی سالم غیرممکن است. خواب، بهبودی و دوری از استرس برای پیشرفت بسیار توصیه می شود.

تمرین با وزنه، یک رشته موثر مبی باشد .

افراد بیشماری هستند که مجذوب تمرینات وزنه برداری یا بدنسازی هستند. این رشته به لطف ستارگان زیادی که مشهورترین آنها آرنولد شوارتزنگر است، اوج بزرگی پیدا کرده است. بسیاری که تحت تأثیر عضلانی این تمرین‌کنندگان قرار گرفته‌اند، برای ساختن توده عضلانی به بدنسازی می‌روند.

تفاوت کراسفیت با بدنسازی

 

چند کلمه در مورد بدنسازی:

پرورش اندام

بدنسازی قبل از هر چیز یک رشته ورزشی است و مسابقات جهانی خاص خود را دارد. این شامل شکل دادن به بدن از طریق فرآیند هیپرتروفی عضلات اسکلتی است. بنابراین، بدنسازان باید تمرینات بدنسازی را با استفاده از دستگاه های خاص مانند ماشین ها، دمبل ها یا وزنه های آزاد انجام دهند. منشا این رشته به نیمه دوم قرن نوزدهم باز می گردد.

در مورد شکل مدرن این رشته، یکی آن را مدیون دو برادر آمریکایی (برادران ویدر) است. آنها اصول آموزشی را ایجاد کردند که هنوز هم تا به امروز پذیرفته شده است. تحقیقات ثابت کرده است که اجرای این تمرینات به صورت متوالی و مکرر نتایج مورد انتظار را در قالب رشد عضلانی به همراه داشته است.

آموزش قدرت

در طول تمرینات قدرتی، تمرکز اصلی بر نظم و کنترل هر تمرین انجام شده و تکرار شده است. ریتم حرکات، کشش کامل، کشش کلی و هماهنگی نفس با حرکت بر اساس کشش – استنشاق، انقباض – فرار مهم است.

برای انتظار نتایج قابل قبول در بدنسازی، اجباری است که تمرین بر جداسازی هر عضله از طریق تمرینات تخصصی متمرکز شود. وقتی اینها به خوبی انجام شوند، باید فیبرهای عضلانی را از زوایای مختلف در طول زمان بیرون بیاورند. این کل طیف کار عضلات را ارائه می دهد و رشد آنها را تشدید می کند.

در بدنسازی جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است مانند تعداد سریال، تکرار اعمال، مدت زمان تمرین و مکث، سازماندهی تمرینات مورد نظر و همچنین تطابق کامل قسمت های مختلف عضلانی بر روی. یک واحد حرکت معین ، اما مراقب باشید، مانند کراس فیت، یک مبتدی نمی تواند بلافاصله یک جلسه تقسیم را انجام دهد. شما باید چندین ماهیچه را در یک جلسه تمرین کنید تا بدن شروع به عادت کردن به تلاش کند.

تمرکز بیش از همه

هنگام انجام تمرینات، تمرکز به شدت توصیه می شود. حتی برخی از علاقه مندان به بدنسازی می گویند که سکوت در کنار توجه مداوم به تکنیک تمرینات، دارایی قابل توجهی است. نکته مهم تنظیم یک برنامه آموزشی است که به طور مکرر انجام شود و آن هم برای چند ماه. برای از دست ندادن زمان و امید به نتیجه، باید ریتم را حفظ کرد.

نکته دیگری که باید تاکید کرد این است که بدنسازی برای همه است. این رشته تبعیض جنسیتی یا سنی قائل نمی شود. هر فردی می تواند تا زمانی که بخواهد شکل ظاهری خود را بهبود بخشد، خود را وقف آن کند. علاوه بر این، بدنسازی فواید قابل توجهی برای سلامتی دارد. از آتروفی عضلانی جلوگیری می کند، قدرت و استقامت عضلانی را افزایش می دهد و در عین حال سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد، چربی بدن را می سوزاند، کنترل حرکتی و هماهنگی حرکتی بینایی را توسعه می دهد.

تمرین با وزنه و کراس فیت را ترکیب کنید

برای تسریع افزایش عضله، برخی از ورزشکاران از ترکیب هر دو تمرین با وزنه و کراس فیت حمایت می کنند. دلیل این امر این است که هر یک از تمرین‌کنندگان هر رشته می‌توانند از دیگری بیاموزند.

آنچه کراس فیترها باید  یاد بگیرند :

مانند بدنسازان یا ورزشکاران وزنه برداری، کراس فیترها نباید هیچ چیز و همه چیز بخورند یا بدون برنامه تمرینی انجام دهند. شما نباید یک جلسه سریع 20 دقیقه ای را شروع کنید. شما باید بین 1 تا 2 ساعت در روز در باشگاه تمرین کنید و زمانی را به هر گروه عضلانی اختصاص دهید (پکس، پشت، شانه، عضله دوسر، سه سر، ساق پا، ران…). در مورد منبع تغذیه خود اگر می خواهید وزن کم کنید، باید یک رژیم غذایی سخت و غنی را از قبل، حداقل یک هفته قبل، برنامه ریزی کنید. پس از آن، باید نظم و انضباط شدید و فداکاری مداوم برای هدف خود برقرار کنید. این عوامل برای ایجاد یک هیکل متعادل و پایین نگه داشتن چربی بدن شما به اندازه کافی ضروری هستند. این به شما این امکان را می دهد که بعد از مدتی تمام کارهای سخت خود را ببینید. نباید از تمرینات انزوا غافل شد، به خصوص برای ورزشکاران پیشرفته.

آموزش قدرت

داشتن بدنی قوی و عضلانی عالی است، اما اینکه بتوانید حرکت کنید و حرکات را روان انجام دهید حتی بهتر است. برای این منظور، بدنسازان می توانند از تمرینات قلبی و بی هوازی کراس فیت بهره ببرند. این فیزیک شما را بهبود می بخشد و بدنسازی شما را موثرتر می کند.

ترکیب این دو رشته، آموزش رشدی را تضمین می کند. اما اغلب متخصصان توصیه می کنند قبل از رفتن به کراس فیت با بدنسازی شروع کنید. این دو رویکرد و فلسفه نیز در نگاه اول متفاوت هستند، با این حال تفاوت ها به دور از آشتی ناپذیر است. هر انسانی می خواهد زیبا، قوی، شایسته و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد. همه می خواهند قوی و شایسته باشند. هر کراس فیتر یک بدنساز کوچک در خود دارد و هر ورزشکاری یک کراس فیتر کوچک نیز در خود دارد.

 کراس فیت یا بدنسازی، چه چیزی را انتخاب کنم؟

هر دو رشته برای فعالیت بدنی طراحی شده اند. آنها همچنین در یک اتاق وزنه انجام می شوند و برای تمرین آنها نیاز به تجهیزات تمرین وزنه دارند. بدون مربی می توانید یک برنامه تمرینی کامل را برای پیشرفت دنبال کنید. گرم کردن بدن برای هر دو کاملا ضروری است و انجام حرکات کششی به شدت توصیه می شود. اگر رژیم غذایی حداقلی رعایت نشود، پیشرفت مطلوبی وجود ندارد.

آنچه متفاوت است نحوه کار ما است:

تمرینات قدرتی بر روی یک عضله در روز متمرکز است (معمولاً اگر در تمرینات قدرتی مبتدی نباشید).

کراس فیت با کار کردن هر روزه بر روی تمام عضلات بدن به طور همزمان باعث رشد عضلات می شود. بالاتنه و پایین تنه در یک جلسه. این عمل انفجاری تر است.

بنابراین این یک انتخاب شخصی است که با توجه به سلیقه و خواسته هر فرد انجام شود. برخی از افراد هر دو رشته را تمرین می کنند و آن را دوست دارند. بر خلاف تمرینات خیابانی که تمرینات وزن بدن را هدف قرار می دهد، کار برای رشد عضلات هدف هر دو فعالیت است.

این به شما بستگی دارد که آنچه را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

شما می توانید کلیه تجهیزات کراسفیت و بدنسازی را از تجهیزات ورزشی باتو ( باتو اسپورت ) با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت تهیه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *